ASARTEPE’Yİ BİLİYOR MUSUNUZ?

Biz bilmiyorduk. Eryaman Bisiklet Topluluğu sayfasından Asartepe Barajı’na Pazar günübirlik bisiklet turu ve piknik daveti gelince bağlantıda olduğumuz diğer gruplara da haber iletip hazırlıklara başladık. Planımız Başkent Bisiklet’le Optimum alış veriş merkezi park yerinde buluşup Sincan-Yenikent yönüne pedal çevirmek, orada bizi bekleyen Eryaman grubuyla birleşerek piknik malzemelerini alıp yola çıkmaktı. Öyle de yaptık. Dümdüz yolda yaklaşık yarım saatlik bir sürüşten sonra Yenikent’e ulaştık ve oradan Ayaş asfaltına çıkıp pedallamaya başladık. Uzun süre pek fazla iniş-çıkışı olmayan, düz ama işlek yolda tek sıra halinde gitmeye özen göstererek- malum, günlerden Pazar ve piknikçiler de yollarda- yol aldıktan sonra Yeşildere piknik alanı yanında ilk molamızı verdik.

HER ÇIKIŞIN BİR İNİŞİ, HER İNİŞİN BİR ÇIKIŞI VARDIR
Yavaş yavaş gücünü göstermeye başlayan güneşin altında pedal basmanın zevki ve Ankara’nın, çoğu bisikletçi tarafından az bilinen bir bölgesini keşfe gidiyor olmanın hazzı, piknik alanını geçtikten hemen sonra kendini gösteren Ayaş rampalarında bile bizi terketmedi. Bazen insanın kendisini bedensel olarak zorlayan etkinliklerden bile böylesine zevk alıyor oluşu belki tuhaf ama anlaşılması da bir o kadar kolay bir duygu olsa gerek. Bedene karşı bilincin, zorluklara karşı iradenin o muhteşem mücadelesi insanı insan yapan en önemli özelliklerden biri olmalı. Tabii bu mücadelenin dönüm noktası her inişin bir çıkışı olduğu gibi, her çıkışın da bir inişi olduğu gerçeğiydi. Yokuş aşağı, rüzgarın bedenlerimizde yarattığı müthiş ürpertinin verdiği enerji bu gerçeğin altını çiziyordu adeta.

ASARTEPE BARAJ GÖLETİ
Rampa inişinde bir türlü bitmeyen yol çalışmalarının arasında sağda Çanıllı tabelasını görünce, aralarında Ortabereket köyünün de olduğu yerleşim yerlerine uzanan dar ama bisiklet için elverişli yola saptık.
Sapaktaki bakkaldan su takviyesi yapıp sağlı-sollu şirin evlerin, meyve bahçelerinin arasından geçerek önce Ortabereket köyüne sonra da kısa bir çıkışın ardından Asartepe Barajı alanına ulaştık.
Tüm grubun toplanmasını bekledikten sonra mangalımızı yakıp sucuklarımızı pişireceğimiz uygun bir ağaç altı aramaya koyulduk. Gölün çevresi bisiklet ve yürüyüşçüler için son derece uygun spor olanağı sunmakla birlikte ağaçlandırma çalışmalarının yetersizliği, özel mülk, bahçe ve tarlaların yer yer göle erişimi engellemesi gibi nedenlerle pinikçiler için yeterli mekanları barındırmıyor ne yazık ki. Yine de göl kenarında, ağaç altı bir alan bulabildik ve harcadığımız enerjinin karşılığını sucuk-ekmek-hellim peyniri-karpuz biçiminde alıp kısa bir dinlenmenin ardından dönüş yoluna koyulduk.

DÖNÜŞ YOLUNDA
Bu kez harika inişimizi yavaş ama istikrarlı bir çıkışla taçlandırıp, gelirken oturmaya fırsat bulamadığımız piknik alanının yanındaki çay bahçesine kapağı attık. Geride dümdüz uzanan bir yolun kaldığı bilincine eren 17 bisikletçiye çay, su ve soda yetiştirmek pek kolay olmasa da, herkesin yolda başından geçen ilginç olayları anlatması, halkımızın bisikletçilere karşı muhabbetini bazen destek kornaları çalarak, bazen burada söylenmesi uygunsuz kaçacak sözcüklerle dile getirmesini  paylaşması ortamı şenlendirdi.  Eryaman Bisiklet Topluluğu’ndaki arkadaşlarla vedalaşıp bisikletlerimizi arabalarımıza yüklerken kilometre sayaçlarımız yaklaşık 85 km yol yaptığımızı gösteriyordu. Bir sonraki turda buluşmak üzere evlerimize dönerken yaşadığımız kentte bilmediğimiz, henüz gidip görmediğimiz daha ne yerler var acaba diye düşünmekten kendimi alamadım.

FRENLERKEN
Bisiklet özellikle inişlerde oldukça hızlanabilen bir araç olduğundan bisiklet sürerken zamanında ve uygun bir güçle fren yapmak yaşamsal önemdedir. Teknolojinin gelişimiyle birlikte giderek daha etkili ve verimli çalışan fren sistemleri kullanılmaya başlansa da sürücünün bunlara aşırı güvenip kontrolü elden bırakması vahim sonuçlar doğurabilir. Bisiklete oturup gidonu tuttuğunuzda sağda arka, solda ön freni kontrol eden fren kolu yer alır. Ne tip fren kullanırsanız kullanın, aşağıdaki püf noktalarına dikkat etmeye çalışın:

* Yolun zeminine dikkat edin. Islak ve toprak zeminler kayma ve kontrolü kaybetme tehlikesi yaratabilir.
* Asla ön ya da arka freni tek başına ani ve sonuna dek sıkmayın.
* Her iki freni hafif hafif sıkarak, ön fren-arka fren sıralamasıyla birlikte kullanın.

SİZLERDEN
 “Gruba yeni üye oldum. Cumhuriyet gazetesinin ekinde gördüm ve "aaa böyle bi topluluk var mıymış" dedim. Kendi kendime sürüyorum şimdilik ve tabii grupla pedallamayı çok isterim...” demiş Sultan Nilay Can. Ankara’nın neresinde yaşıyor olursanız olun bisikletle ilgili her türlü görüş, öneri, eleştiri ve duygularınızı gazetemiz aracılığıyla bizimle paylaşabilirsiniz.
Sevgi ve saygıyla pedallamak dileğiyle.